Hemgång

Har just kramat om pappa och lämnat Borlänge för denna gång. Sitter på ett illa luktande tåg eller det är inte tåget som luktar illa snarare han bredvid mig. Hoppas att Avesta kommer snart så min kära hoppar på platsen bredvid och "herr som inte vet hur man använder duschen" flyttar bort.

Har haft mysiga dagar tillsammans med älskad familj och fina vänner. Som traditionen lyder så var det jul-lunch hos farmor klockan 12:30, klockan 15 råder tystnaden framför Kalle, 17:30 har vi förflyttat oss från farmor och mat serveras igen hos oss, 19:30 är det paket dax, 21.00 är det Svensson Svensson och 21:30 hämtar Hanna mig. Ibland älskar jag traditioner, en tradition bröts dock i år som har inträffat de senaste sex åren. Ovanligt, ovanligt men bra....
Idag har jag hunnit med att hälsa på familjen Röst i Årby och varit och fikat hemma hos min underbara Mona. Fick till och med turen att hinna träffa Göran och Lotta som var dagar och år sen jag såg sist känns det som. Hjärtat blir extra varmt att träffa så många man tycker om.
Nej... nu ska jag hålla andan och vänta på Avesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0