Måndags-bubbel

Sara åkte precis och jag ska diska o hoppa i bingen. Kvällen bjöd på paj tillsammans med avocado/mango sallad och en flaska bubbel. Allt är i sin ordning med andra ord.

PAJ

Ikväll är det jag som är kock o Sara kommer över på middag, menyn säger paj!

As I am


Bra måndag!

Ledig måndag eller jag kanske ska säga nyttig måndag. Lägenheten skiner, tvätten rullar i maskinen och snart är kylskåpet påfyllt. Det hoppar runt ett glädjerus i min kropp idag, miiii

Dag 2, min första kärlek

Resten hoppar jag!

Kejsarens nya stil

img_4323 (MMS)

Kejsarens nya stil


Dag 1, om mig!

Sara Ida Marie Thenander, lyssnar till Ida och har fått mina mellan namn av min finaste mamma Marie och Mauro Scocco's 80-tals hit Sarah. Jag är född och uppväxt i Borlänge men efter 21 år i Dalarna gick flytt-lasset till huvudstaden där jag nu bor på mina 28 kvadrat, jobbar med det jag älskar, dricker bubbel på måndagar, drömmer, förverkligar och lever efter mottot "Är du inte nöjd med det du har, kan du aldrig få mer"

Let's do it again


30 om mig!

Dag 01 - Om mig
Dag 02 - Min första kärlek 
Dag 03 - Mina tatueringar 
Dag 04 – En sak jag älskar från min garderob
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Detta skulle jag vilja göra innan jag dör
Dag 07 – En bild på någon jag älskar
Dag 08 – Drömyrke när jag var barn
Dag 09 – En person jag saknar
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Saker jag stör mig på
Dag 14 – Favoritlåt
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Mitt favorit smycke
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – Ett förändrande ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min första gång
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min favorit bild
Dag 30 – Vad betyder mina vänner



19 minus grader är inte okej!!!!

img_9823 (MMS)

19 minus grader är inte okej!!!!


Fick just ett mms av min bästaste sara "ko...

img_7148 (MMS)

Fick just ett mms av min bästaste sara "kokar lemonad till Ida och gör ansiktsmask". Hon är för bra!


Höhö

Sjunga framför spegeln kan vara bland mina roligaste sysselsättningar

Natti

Namn : Sara Ida Marie Thenander
Född :
22 Oktober
Senaste samtal : Simone
Senaste sms : Sofie
Senaste gången jag gråtit : Till min mamma's fina rader på Alla hjärtans dag
Senaste utbrott : Ehm.... det minns jag inte
Senaste skrattanfall : "Tora från super sär på Östra Real"
Senaste dröm : Att jag var med i Svensk maffia, jag ska sluta titta på tv.
Senaste inköp : En klädställning
Senaste måltid : Sallad o makaroner... gourmet? 
Senaste skada : Skoskav?
Senaste bokslut : En flickfotografs bekännelser av Bingo Rimér
Senaste lyssnade låt : Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm
Senaste bråk : Tvlicens gubben
Senaste alkoholintag : 16/2 Falugatan
Senaste träningspass : Ska jag vara ärlig? Tanken var yoga pass igår, tanken var god
Senaste önskan : Att jag var lite närmre Andrenskan
Senaste lyckade genombrott : Jag höll upp dörren till min sura granne
Senaste du blivit stolt för : Min pappa o hans nya post som högsta höns
Senaste längtan : Efter min familj
Senaste elaka tanke : Hähä
Senaste lyckliga ögonblick : Lunchen tillsammans med min soulie Edvardsson
Senaste misstag : Att vara för snäll
Senaste fundering : Vilka skor jag ska ha på mig imorgon
Senaste tanke : Att Alexandra Pascalidou är grymt likt min gamla chef

Tonight

watch my back so i make sure
you're right behind me as before
yesterday the night before tomorrow

Fredagsmyyys

Här hemma är det Fredags-mys!" Lilla My" toffsen är på huvudet, Hanna mmsar outfits bilder som jag ska godkänna för hennes utgång och jag testar sommar-klänningar samtidigt som jag far runt i takt till Spotify-listan. Jag vill ha sol o värme nuuuu!

Tredje dagen som ledig, jag börjar bli rik...

img_7954 (MMS)

Tredje dagen som ledig, jag börjar bli riktigt rastlös o jag längtar en gnutta till jobbet imorgon. Nu ska jag röra på min rastlösa rumpa o ta mig till Nacka Forum för att äta sen lunch tillsammans med min soulsister!


Puss o kram hela dan

Jag är för jäkla snygg alltså.....

Sofie's mail från Happy panncake kan vara ...

img_4969 (MMS)

Sofie's mail från Happy panncake kan vara det roligaste jag har läst pålänge! "Det är inte ett måste att ha en presentations text och eftersom din inte sa så mycket om dig så har vi raderat den"


Alltid en favorit!!!!!


Det godaste jag vet

Det finns inget godare, nu ska jag mysa ner tillsammans med "4 timmars arbetsvecka"

JAG ÄLSKAR DIG

Från min älskade mamma, jag älskar dig!!!!!

Älskade dotter. Jag tänker alltid på dig. När jag märker att din T-shirt har färgat av sig på det mesta i tvättmaskinen. När jag hittar långa hårstrån i avloppet. När jag gör rent badkaret efter ditt bubbelbad. När jag hittar en chokladkaka i din säng. När jag upptäcker att du har ätit upp all glass, precis innan middagen. När jag hittar en yogurtbägare full av gullvivor bredvid min säng. Jag älskar dig.
Tack för alla kort - handritade eller av Monet. För alla paket - knöliga eller med vackra band doftande av choklad eller Chanel. För att du kommer ihåg.
I tacksamhet, jag är stolt över alla dina framgångar. Du arbetar hårt för dem. Jag är stolt över ditt utseende och din intelligens - vilket härstammar från några avlägsna släktingar. Men det jag är mest stolt över är att du är just du. Framgång är ett tillbehör men du är speciell för mig vad du än gör. Jag är stolt över dig inte bara för det du hade lätt för eller det du hade med dig redan från början utan också för att du har kämpat på mot oddsen och din natur för att slutligen spottande och fräsande nå ytan med ditt pris. Nej, du är inte perfekt och jag är ledsen att jag när du var liten ibland verkade kräva perfektion. Du är bättre än perfekt. Du är en unik människa, felbar, sökande, alltid förvånad i dina upptäckter och drömmar. Jag är oändligt tacksam att lite av mig finns i ditt väsen och att du kommer att ta mig med till en framtid som jag själv aldrig kommer att känna till. Du är en av oss alla och ändå för alltid dig själv.
Älskade dotter. Vi har våra egna liv. Vi måste båda hitta vår egen plats och utforska världen omkring oss för att utveckla våra möjligheter. Men oavsett vad vi tycker, finns det ett band mellan oss. Det är ett band som är svårt att se att vi ibland glömmer bort det helt och hållet. Ändå är det starkare än livet själv. Ett litet ryck och jag släpper allt jag har för händer. Du är, förutom att vara allt, hjärtrytmen i mitt liv.

Jobb dagen är avslutad o jag väntar in sar...

img_0701 (MMS)

Jobb dagen är avslutad o jag väntar in sara! Förslaget var att gå på ett glas bubbel, vi hoppar o firar alla hjärtansdag med att handla mat på Ica Liljeholmen! Sen ska jag slå mig till ro bland mina 7 kuddar tillsammans med nya fynd som jag hittade i bok-hyllan igår!


A&F



Leeeedig

Leeeedig, idag var det skönt med sovmorgon även att jag vaknade klockan 9. Har haft en underbar ledig dag med god lunch i Sturegallerian och söndag's stros på Nk. Inköpslistan sa nya ballerina skor, mina impulser sa nagellack och parfym. Mitt favorit nagellack finns att köpa igen efter månaders väntan, det gillas.
Tips på svarta ballerina skor är välkomna....

Vintern verkar ha gjort "comeback" som van...

img_4848 (MMS)

Vintern verkar ha gjort "comeback" som vanligt vet de stackars stockholmarna inte vad de ska göra med snön o det resulterar i att jag är sen till Martines 25 års-middag! Dagen på jobbet har varit bra och en syn för biblioteksgatan, det hade runnit något kletigt på våra skyltfönster o självklart svarar fönsterputsarn att han har tagit helg när jag fick tag på honom... En dalatös som jag är kavlade jag upp ärmarna, klättrade upp i snöstorm på en stege i högklackat! Jag tror inte att det var någon som missade att få ur sig en kommentar när de gick förbi! Så nu luktar hela jag doktor efter att jag har spritat mina händer torra efter fönster snusk puttsningen!


Upp med tuppen...

Kan man säga att jag var imorse, klockan 7 stod jag yrvaken i tvättstugan o hann på minuten tvätta innan jobbet kallad. Haft en GRYM dag på jobbet och har just landat här hemma och smällt de tre P'n, pasta, pesto o parmesan. Nu, godnatt!

Puss o kram hela dan

En snorig Sara ringde just o min lediga dag blev till jobb dag, så av med Ralph och på med ännu mer Malene!

Godmorgon!

'


RSS 2.0