Underbart

Min kära familj, min bästa vän och solen har tagit all min tid de senaste dagarna. Imorgon bär det av hem till Stockholm igen, jag hade så gärna velat stanna kvar lite till och njutit av vädret och festivalen. VARFÖR struntade jag i Peace & Love i år?

Kort och gott, veckan hemma har varit mer än underbar!!!


Trött-öga?!


23.00 och opackad

Vårt hem är i en enda röra, vi springer om varann i garderoben efter packnings material till våra väskor som inte gapar så tomt längre. Om jag ska få igen min väska så måste jag nog springa ner till macken för att köpa tio spännband att dra ihop den med, packningen måste minskas radikalt. En egen väska med skor är iallafall given...


Överskotts energin hade ett övertag idag också


Midsommar-stämmningen är iallafall på topp

Äh, tillbaka till väsk-j*ven!


Sooon

Hur ska tiden räcka till?! Tvätten är klar och nu är det bara att försöka skynda mig med packningen inför Dalarna, hinna jobba två pass, laga mat, äta? sola och sova innan pappsen hämtar mig. Snart snart snart



Jag och Simone hade för mycket överskotts energi igår

Peter Le Marc

Nu är det nedräkning!! Om TRE dagar är jag hemma i Dalarna för en veckas semester och midsommar firande, som jag längtar efter min familj och vänner.

Denna söta säck pryder mitt köksfönster, vad tycker ni?


Hello lovers



Tack M&P ♥

Crownprincess wedding

Jag är inte den största anhängaren till Sveriges kungahus men jäklar va fina Victoria och Daniel var igår. Jag och Simone följde hela middagen underkvällen och grät som barn båda två när prinsen höll sitt tal till sin prinsessa.

Nu ska jag sätta igång med mina morgon ritualer innan det är dax att åka till jobbet, rean började i fredags och jag hatar när butiken blir stökig av rea plagg. Ett par stövlar tänkte jag också inhandla mig eller rättare sagt så hade jag tänkt att pappa ska inhandla dem åt mig, nu när vi inte bor i samma stad längre så funkar inte puppy-eye's...


Solo

Vaknade just, ska lägga mig igen... Godnatt fina vänner!


Just wondering..

Do we need distance to get close?


O.C

Jag har ägnat över sex timmar åt att titta på OC o jag kan inte tröttna, Seth Cohen är mitt bästa! Febern börjat ge vika men en retande hosta har vaknat istället. Jag fortsätter att kurrera mig


GÖR MIG FRISK

Febern har kommit som ett brev på posten och det ser ut som jag missar vår VIP-kväll imorgon! Ah, jag vill bli frisk!!!


Buljong soppa med mycket citron är lagad


Och filmboxarna är i rullning, räcker det som medicin?


Försnyld

Jag och Simone ligger i en varsin del av soffan, solen skiner utanför och jag ligger insjunken i mitt duntäckte med en näsa som inte vill sluta rinna. Ska hälla i mig liter vis med té nu så jag är pigg och kry tills vippen imorgon på jobbet.

Våra bästa år nu!

When I get older

Mina bullar blev monster stora...

Simone drog till NK för att jobba!

Och jag har varit på en promenad, slank in på Dominq's för att få lite färg på kroppen på hemvägen. Nu luktar jag grillkorv och ska hoppa in i duschen. Lite vin till kvällen kanske?

 

Puss, vänner!


Bull-bak

Mitt hem doftar kanel, jag och Simone styrde upp ett bull-bak efter läkar besöket som förövrigt gick riktigt bra. Jag har fått en bra läkare och nu väntar 24 timmars EKG i de närmsta veckorna. Idag blev det samtal och röntgen, tack till Simone som följde med som moraliskt stöd.




Simone vill som vanligt inte vara med på bild, förvånade? Inte jag heller :-)


Oh Africa

This is our time to shine, our time to fly, our time to be inside the sky...

Akon's nya bit går på högsta volym här hemma och min stämma där efter. Är det någon som har hällt sirap i min klocka? Tiden går så segt, jag väntar på att Simone ska komma hem så jag får mat i magen och sen får slumra till i solarie-värmen en liten stund. Hon envisas med att kolla på skit VM... Vad är det för mening att kolla på det om Sverige inte spelar? Just ja... Lagbäck för Nigeria?!? Suck!

Imorgon klockan 09:15 har jag tid hos kardiologen, skönt!

Nu ska jag försöka få tiden att gå!
Soo long!

Sunday? Rainday!!!

-Jobb
-MAT
-Flytt-stök
-Solarium
-Död

Det är min söndag i fem ord. Sista jobb dagen imorgon innan två dagars ledighet, väderleken har utlovat sol och jag ska ta båten ut till Grinda och njuta av den från en klippa vid havet. Jag har det bra nu.... - hjärt-stickningar!

Puss, vänner!

En present!



Jag har fått en present, tack Alexander!

Speedad

Efter tredje kaffe-koppen känner jag mig rätt speedad, kanske inte är det bästa när jag ska hålla mitt hjärta i jämna slag. Nu är jag iallafall igång till jobbet, klarar inte av att vara hemma en dag till och tröka.


Söndags-lunk i Borlänge!




Utråkad sjukling

Jag hatar allt ligga hemma o vara sjuk! Jag har läst alla bloggar som finns, kollat på dåliga tv-serier, öppnat kylskåpet elva hundra gånger och hoppats varje gång att jag ska hitta något gött men det skriker lika tomt som i min mage. Jag har rensat mina kläd-lådor och beställt hem ett nytt fint vardagsrumsbord som kommer hem levererat nästa vecka.

Nu har jag tråkigt igen och det sticker fortfarande i bröstet........




Mitt ny beställda bord!


GRATTIS

Grattis finaste vän på 25-årsdagen


B-town

Det var inte det enklaste att ta sig hem till Dala-skogarna igår ska jag säga. Kvart i fem igår eftermiddag ringer min chef och säger att det har varit en olycka i Karlberg o att pendel-tågen är avstängda, mitt tåg hem till Borlänge gick kvart i sex så jag slängde mig i en taxi för att hinna in till centralen, med en vit lögn för chaffisen drar han på i BUSS-filen och jag slipper sitta i bilkö. Efter 500 meter han en polisbil fått vittring på våran "buss-färd" och prejar oss nästan av vägen och vi fick smita tillbaka in i bilkön, tårarna var riktigt nära.

På centralen så är mitt tåg förenat så jag satt på en bänk och surade i två timmar innan jag fick åka hem. En snäll dam satt bredvid mig på bänken och bjöd mig på kaffe ur sin termos. Mamma och Hanna skrek rakt ut att jag var dum i huvudet som hade druckit "hemgjortkaffe från någon jag inte känner" men, jag lever :-)

Nu har jag och mamma just ätit jättegod lunch o jag har gjort iordning henne i håret för hennes tillställning ikväll! Det borde jag också göra, för ikväll firar vi min Annika som fyller 25 imorgon!!!


Hey u

Vilken dag, det finns inte en del i kroppen som inte värker. Jag ber om ursäkt vänner att jag inte svarar på samtal och sms ikväll, jag orkar inte ta mig för att svara. Ni vet att jag tycker om er ändå o trackar er imorgon tills ni svarar.

Dagen har gått i full-rulle och morgondagen kommer gå i samma anda. Nu vill jag sova

Godnatt!

RSS 2.0