Jag och...

0-704e14a10305e98045c6f84f90c3d0af.png

Jag och Ami är ute på shopping, det döljer sig en fin skönhet i påsen! Klänningar är den bästa medicinen! Ikväll blir det Jason och cafet! Hoppas att ni har en underbar helg, vänner! 


Natti

Nu ska jag drömma om värme, godnatt finaste vänner!


Farmor!

Stockholm är fortfarande i kaos, det har tagit mig en o en halv timme för mig att ta mig till jobbet och vise versa. Om det inte blir vår snart så är jag nog tvungen att flytta till varmare breddgrader. Mitt hjärta blev varmt igen när jag hittade ett brev från farmor som låg och väntade på mig i postfacket. Mina tårar föll när jag kom till sista raden.

"Det är tomt att veta att du är så långt bort, många kramar från farmor"


Wish me luck

Tunnelbanan är fortfarande inställd och jag ska ta mig till jobbet, vilken start på dagen. Nu ska jag försöka att leta på en buss in till centralen så jag kan hoppa på en pendel. Wish me luck, friends!

Dubbla strumpor är på, jag har förfryst mina fötter nog den här vintern.

Maraton

Den här dagen har varit riktigt lång när det inte har funnits något att göra. Jag har städat överallt, bakat, lagat avancerad mat och nu ligger jag i soffan och har ett SATC maraton. Egentligen var det nog en sånn här dag jag behövde, att inte göra något alls mer än vettiga saker. Nu ska jag återgå till mitt maraton

Någon är hemma från Madrid igen, miii!


Inställd

Det blev ingen mysfika i stan för mig idag, min tunnelbana är inställd så jag får sitta här i min ensamhet. Jag får ta mig en promenad tillsammans med min pod istället.

Hoppas att ni tar er fram bättre i den här kaosen än vad jag gör, vänner!

SMS från pappa
"Lyckan är att bo i fjollträsk på vintern :-*"

Snökaos

Nu finns det inte ett endaste dammkorn kvar här hemma, är just klar med en riktig stor rengöring och nu ska jag entra duchen och göra mig klar för att försöka ta mig in till stan. Det är sjukt vilken kaos det är, nästan varenda tunnelbana och pendeln är inställda och centralen har blivit invaderat med människor som försöker ta sig härifrån. Enligt nyheterna så ska det vara såhär hela veckan och de uppmanar folk att stanna hemma. Vad är det med snö som stockholmare inte klarar av?

'
Simone och Sofie

I väntan

Ligger hemma och degar i soffan o smäller i mig en skål med glass och jordgubbar medans jag väntar på att wallander-filmen ska börja.

Idag har det blivit klyftisar, lax med lime och sesamfrön o spenat med fetaost.


Jag längtar ännu mer till sommaren!

 


Morgonstund...

Efter att ha stått ute i kylan och väntat på ett pendeltåg som aldrig kom så har nu en förkylning besökt mig! Huvudet är tyngre än betong och näsan rinner som niagarafallen. Har inte orkat ta mig upp ur sängen än och jag vill bara få ligga kvar hela dagen!!

Jag tror inte att dete finns någon kund på jobbet som bryr sig om mitt inställda pendeltåg och snoriga näsa, så nu är det bara att ta av sig ryggsäcken med allt gnäll och lägga på butiksleendet för att kämpa för en grym försäljning.

så... GODMORGON! :-)



Bolt

Simone sitter och skrattar högt till tv 1000 o filmen Bolt medans jag springer runt här hemma som en skållad råtta för att gör mig klar till dagens arbetspass. Matlåda ska fixas, frukost ska ätas och ögonfransar ska målas.

Ha en bra dag fina ni!

Hockey-night!

Hemma igen efter förseningar och busväder. Jag och Simone har köpt med oss ett pack corona och lime hem för att gå på en riktig hockey-kväll, Sverige-Vitryssland klockan 21 på televisionen får inte missas. Har vi drabbats av en x-kromosom för mycket ikväll?




Sleep over!

Godmorgon vänner!!

Ledig dag och jag är uppe med tuppen, känns bra ändå att ta vara på dagen som min mamma brukar tjata om. Simone och Sofie har just åkt till sina jobb och jag sitter här ihop kurad i min nya soffa med dagens första "kaffetår" och färskpressad juice.

Igår blev det en sleep over här hemma med tacos, en massa SATC-avsnitt och som vanligt skrattanfall tills vi alla tre kiknade.

Nu ska jag njuta lite extra av min lugna morgonstund innan jag ska sätta igång med städning och fortsätta in till stan för lite okynnes shopping och mys fika.


Nästa vecka kommer denna snygga brutta och hälsar på mig och Stockholm!


Ikea-bud

Imorse kom mitt Ikea-bud med mina saker, så min förmiddag har gått åt till att skruvat ihop möbler och svära. Nu är allt ihop skruvat och på sin plats. En stor hög med kartonger och plats pryder dock min hall, känns som jag väntar med den ihop städningen tills ikväll när jag kan få lite hjälp.

Ingen rast och ingen ro, nu ska jag iväg och jobba!
Ha en bra dag fina vänner!


Edge of darkness

Ikväll blir det bio med brudarna, vi ska kolla på Edge of darkness. Som vanligt när jag ska på bio ser jag mest fram imot de gula popcornen.


Längtan

Jag längtar tillbaka till varma sommar kvällar, kallt vin o förbjudna nattdopp




Lång dag

Hemma efter en lång dag som började med kurs imorse i Sollentuna och avslutades i Nacka butiken. Det har varit ett flängandes med pendeltåg, tunnelbana och buss. Nu har jag just kommit hem och slängt i mig dagens första målmat och har fått tillbaka min energi.

Nu ska jag invänta halv åtta hos mig tillsammans med min fruktskål!


Nacka besök

Nu är jag inflyttad, äntligen! Saknar fortfarande soffa och om tapetsering ska göras innan allt är perfekt. Nu ska jag torka håret och bege mig mot tunnelbanan. Ikväll ska jag gästa Marc O'Polo butiken i Nacka för en stängning.

En snabbis lunch blev det idag, Pasta med kyckling o avocado/fetaost creme med mycket ruccola och tomater. Jag älskar att jag får stå för matlagningen igen.

 


Mamma och jag byggde ihop en sängstomme i lördags, jag blev riktigt nöjd! Nu får ni se min hemska tapet i bakrunden också, men snart är den borta!

Ha en bra dag, fina ni!


Ett gott skratt

Nu har tröttheten kommit över mig och jag ska snart hoppa i sängen. Jag måste bara få bjuda på ett av de roligaste filmklippen någonsin. Självklart har jag fångat Simone och Sofie igen, jag blir lika rädd varje gång jag hör klippet med Simones förvängda röst!



Om ett gott skratt förlänger livet så ska jag alltid lyssna på det här!

Flyttstök

Det råder flyttstök här på Grödningevägen, jag håller på att packa ner min gaderob i två gigantiska väskor. Hela jag får plats i väskan om jag skulle lägga mig i den. Små saker brukar vara duktiga på att försvinna i flytt, jag har stor koll på att mitt Smashbox O-Plump och Toulouse lack är i säkert förvar, annars vet jag någon som kommer slita sitt hår om det inte skulle vara på plats.

Jag ska åter gå till packningen av min gaderob för att sen packa in mitt hår o mitt ansikte i olika slag. Det blir en tidig kväll ikväll, imorgon vankas det morgon möte och jobb hela långa dagen.





Äntligen

För fyra månader sen packade jag väskorna och flyttade mitt liv till Stockholm, det har gått jäkligt fort när jag sitter och tänker på det nu. När jag flyttade hit så hade jag ingenstanns att bo och min moster och hennes familj räddade mig och lät mig flytta in i deras hus tillsammans med dem. Under de senaste månaderna har det varit jäkligt påfrestande, inte bara för mig utan för dem också kan jag tro.

Nu sitter jag och packar mina väskor igen o det har blivit dax att röra på sig. Imorgon får jag äntligen nycklarna till mitt nya hem!!! Så tack så mycket kära moster som har gett mig tak överhuvudet, fina vänner som har stått ut med mitt gnat o tjat om att jag måste ha ett eget hem och störst tack till mamma och pappa! TACK TACK TACK ♥

Okontaktbar

Min Iphone är stendöd och går inte alls att få igång, morr! Jag är med andra ord okontaktbar!

Såhär tycker vi om det


Godmorgon vänner

Frukosten är framdukad och Malou i efter tio pryder tvrutan. Idag är det en lång tågresa tillbaka till Stockholm som står på schemat men först blir det shopping i Halmstad.


Kinabox

Vi har äntligen tagit oss ur vårt OC koma och gjort oss klara för lite middag. Våra planer var att laga en lite mer avanserad middag hemma, orken svek som oftast brukar hända när det gäller mig och Hanna. Så nu är det Kinahaket på hörnet som gäller. Jag har dragit på mig bootsen o paljettmössan o ser fram imot att jag snart ska få stilla min hunger med 3 små rätter.

Kvällen avslutas nog med några fler avsnitt av OC, jag är kär!  Seth Cohen

Bakisdag

Jag väckte Hanna vid 9 snåret och tvingade med henne till Hemköp för att köpa frukost. Nu ligger vi skavfötters i soffan och kolla igenom en OC säsong, livet är underbart om man bortser från illamåendet.


Det ser ut som jag har lagt på mig tio kilo, det har jag inte!!!! Fyra kanske......


Jag är nog inte så värst fotogenisk!

Tillbaka till OC o Hannippa!


Rise and...

0-69e9be6f5d5415107e920d11810cc132.png

Rise and shine?! Eller inte, huvudvärken har väckt mig. Kvällen igår var fylld med ett grymt sällskap, gamla godingar ur högtalaren och mängder av rötjut. Och med en sån kväll i bagaget så kan jag leva med huvudvärken! Bild uppdatering är påväg från H-town! 


Tystnad

Har haft huset för mig själv hela dagen, jag älskar att lyssna på tystnaden nuförtiden. Halv 4 prick bröts den och 3 ungar kommer instormande med en moster i släptåg. Jag har kommit fram till att det kommer dröja ett bra tag innan jag skaffar barn.

Nu ska jag sätta igång att packa inför Göteborg och Halmstad. 07:07 imorgon är jag äntligen påväg!


Lite bilder från i Lördags...




Simone, Sofie, Rebecca och Joacim

Te mys

Veckan började med te mys hemma hos min finaste vän Annika!






Jag och...

0d30b0b060e1acb8037a2e84d3f5f6ec.png

Jag och Annika är och äter lunch på hennes hotell. Ankan slängde just den roligaste kommentaren om en gäst som kom in i restaurangen "kolla där, är det en transvistit" jag -"Annika, det där är Emma Sjöberg, modellen" 


Jag älskar...

0-1b0a62d91d3735259bf874c16229de12.png

Jag älskar att vakna till min smock, när  10 kilos klumpen lägger sig på bröstet och kurrar o glor är mysigt. Jag är hemma i Dalarna en snabbis och hälsar på! Det är nästan så jag inte vill åka hem i eftermiddag. Så igår åkte jag och Ami till kupolen och åt min efterlängtade italienska sallad på kompis! Som jag har längtat efter den. Vidare ner på almas för fika, mysig förmiddag med andra ord. Sen åkte jag raka spåret hem och kramade på mina fina föräldrar och åt god middag. Jag vet inte om jag har gjort mer än ätit?!?! Jag hann med kramkalas med min Alexander också! Mat och kramar, det är mitt bästa! 


RSS 2.0